
Hold i Nordlenet
Foreningen har en stærk holdkultur, der favner bredt i forhold til spiltyper. Når du deltager på et hold, bliver du en del af en gruppe, som løfter et større fælles koncept. Selvom du kan have stor indflydelse individuelt i spillet, er det ofte holdene, der former landskabets lejre og skaber fraktioner.
Hvis i ønsker at stille hold i Nordlenet, kan i lære om det her.
Nedenfor finder du en liste over alle kampagnens hold, som løbende opdateres.
Holdnavn:
12. Narabond
Kontakt:
Holdleder:
Jonathan Stokkebro Jacobsen & Nichlas Bjørnelund Persson
Racer:
Primært mennesker, ved sjældne aftaler dværge eller halvelvere.
Spiltyper:
Hos 12. Narabond favner vi bredt i forhold til spil. Det gør vi da vi spiller den lokale ordensmagt hvis primære opgave er at stabilisere området.
Vi har derfor både soldater og infrastruktur i lange baner. Hellebardister, bank tællere, alkymister og præster, alle forenet i forsøget om at bringe civilisation til vinterskoven.
Således favner vi et bredt udvalg af roller og spiltyper såfremt du også tjener ordensmagten.
Placering:
Byen, ved flagstangen.
Status:
Åbent hold, med prøveperiode.
In-game beskrivelse:
Det 12. Narabondiske Provinskompagni er udstationeret i Vinterskoven under Kaptajn Grandahls kommando. Kompagniet er tilhørende det Narabondiske adelshus, Hus Grandahl, som fornyeligt har giftet sig til at forpagte området. Det er kompagniets fornemmeste opgave at bringe civilisation til kongerigets mest udsatte område, og forvalte Lens-Hertugindens interesser i Vinterskoven.
Krav:
Aktiv deltagelse i holdets aktiviteter, god social dynamik m. holdet og minimumskrav (de findes i holdets håndbog, tilsendes ved henvendelse)
Off-game beskrivelse:
Visionen for holdet handler om at fusionerer idéerne bag det store spil-influerende hold og det lille sociale hold. Derfor bestræber vi os på at hverve spillere som formår at kontribuerer til, og forbedre holdets sociale dynamik både i og uden for spil.
Filosofien bag det 12. er at vi vil skabe den optimale oplevelse for vores spillere, hvor vi forsøger at styrke og værne om fællesskabet, så alle vores medlemmer kan glæde sig til en fed weekend i skoven med kammeraterne.
Holdnavn:
Arash’Daî Du Azra
Kontakt: Facebook; Christian Guldberg, Andreas Gudbrand
mobil; 40 61 94 67
Holdleder:
Christian Guldberg
Andy og Morgan står for turene i hareskoven
Racer:
Mennesker
Spiltyper:
Kamp, immersion, militært hiearki, bande-intriger, smugling
Placering:
Slyngelstad - Skovly området
Status:
Åbent hold, primære aldersgruppe 15 - 18
Ingame beskrivelse: “Ekspeditionen”, det er det navn, lokalbefolkningen har givet til de 3 kampklare, erfarne skibe, der har brudt forbi Narabonds flåde, og sat sig talstærkt i Vinterskovens golde jord. De mænd og kvinder, som er steget i land, er ej noget, som det nordlige Niraham har set før - klædt i et mix mellem sydens og vestens klæder, bevæbnede til tænderne, næsten alle bærende mørkt stål med et blåt skær… som om det var smedet i havets dyb.
Dette er Arash’Daî du Azra. De første på havet, fra et forglemt folk, troede var udryddet. Folket fra Den Gyldne By, Lururz Goî, som var en torn i siden på Eislonien for generationer
Ingen kender deres årsager til dette meget nordlige togt - men det tegner ikke godt for gudernes børn.
Offgame beskrivelse:
ADDA er et stort fællesskab af hold, der alle spiller forskellige versioner af evil men fra Ringenes Herre, og spiller til mange forskellige scenarier.
ADDA er også en fast del af Rollespilsfabrikkens fælleskab, og kan derigennem og tilbyde værksted og værktøj for nye folk, som gerne vil bygge fedt grej :)
Vi har tilpasset vores kultur og spil vidt muligt, til at passe ind i Nirahams historie.
Vi ligger stor vægt på at være skovens mest ubehagelige, fanatiske og uforudsigelige skurke - i spillet ;) uden for spillet, lægger vi stor vægt på klar kommunikation, sikkerhed for vores egne spillere og medspillere, samt et stærkt fællesskab for vores hold internt. ADDA er et åbent projekt og alle kan deltage i en af vores etablerede enheder. Derudover, hvis man har en drift for at lave sit eget hold af onde slyngler, så tøv ikke med at sende os en besked! Vi er altid klar til at hjælpe ;)
Krav:
klar til at dø for Shakhburzen
gåpåmod
villig til at lære
Holdnavn:
Blodvædderens Skjolde
Kontak:
Nikolaj Reimer Hansen
Mobil: 51338664
Email: nikosenlol91@gmail.com
Holdleder:
Nikolaj Reimer Hansen
Racer:
Primært mennesker (Nordlændinge)
Spiltyper:
Kampspil, plot, handel, kultur og personligt spil, men er åben for mange spiltyper,
Placering: "Slyngelstad" - Skovly området
Status: Nystartet hold, hvor vi er åbne for nye spillere og er i færd med at etablere vores nye lejr.
Krav: Som udgangspunkt vikinge-/bondetøj, men vi er åbne for andet, hvis det passer til karakterens historien.
In-game beskrivelse:
Blodvædderens Skjolde. En frygtindgydende krigerhird, bundet af blod, de kolde vinterstorme, Blodvædderen og vætternes vilje, hvor kun de stærkeste overlever. Vi er bersærkere. Vi er brødre og søstre, de andre ikke ville kendes ved. Vi er de udstødte, de uduelige, de vrede og de undertrykte. Men vi er frie. Vi har skabt et bånd stærkere end blod i kampens hede og de mørke, kolde nætter. Vi følger skæbnens vætte, Örlögin, og bærer Blodvædderen som symbol, et tegn på sejr, styrke og kamp. Gennem kampens hede, spreder vi vædderens buldren, altid klar til at dømme dem, der prøver at stoppe os i at vinde det vi søger.
Vi kommer fra det nordlige Landiska, ude ved kysten, vest for Landshveen, hvor vi vandrer rundt og brødføder os selv, som vi nu bedst muligt kan. Hvor overlevelse kræver at man er hårdfør og samarbejder, ellers bliver man efterladt til kulden og den barske natur. Som følge af en ekstrem hård vinter, kom hungersnød og sygdom, der gjorde at de overlevende migrerede til varmere egne. Vi blev samlet under en vision fra en gydje, som kastede runesten og afslørede, at kun gennem åndernes tilbedelse og ærefuld kamp, kan vi blive tilgodeset af vætterne igen. Vi drager ud som åndevogtere, krigere, bønder og jægere, men altid med vætternes vilje i fokus.
Vi er draget ud for at udforske verdenen, og bosætte os et varmere sted med flere ressourcer, hvor vi kan udfolde os og udforske vores kultur og naturen. Gennem åndernes magt og deres visdom, er vi fast besluttet på at finde et nyt sted at lave en ny landsby. Måske finder vi nogle interessante allierede på vejen. Vi er kraftigt opportunister, og ser muligheder i mange ting og folk, da vi har været nødt til det, på grund af vores baggrund i Landiska.
Vi lever i Åndetroen, som er troen på vætterne, de ånder, der styrer skæbnen og naturens kræfter, som er overalt omkring os, inden i os, dyrene og al naturen. Især er vores tro på Ørlögin, som væver livets tråde meget dyb. Kun gennem handlinger og ofringer kan vi påvirke vores skæbne. Gydjer og goder tolker vætternes vilje gennem runer, varsler og ritualer. Troen var engang mere dominerende og udbredt, men blev undertrykt af De Sande Guder og lever nu kun videre blandt Norrlændinge og andre trofaste i skyggerne. Som vi ser vætterne, vejleder de os i kamp, og de viser vejen til vores skæbne og overlevelse, men at vi selv må hæve os til storhed for at gøre os værdige til at sidde i vætternes hal, Hartanheim.
Vi følger Ørlögin, som er skæbnens vætte, den der væver livets tråde og afgør, hvem der lever og dør. For Blodvædderens Skjolde er Ørlögin en urokkelig kraft, men gennem kamp, ofringer og vætternes vilje kan skæbnen formes.
I vores sind er Blodvædderen Ørlögins sendebud og et symbol på den uundgåelige buldren, der raser gennem slagmarken. Når Blodvædderen viser sig, ved vi, at kun de stærkeste vil stå tilbage, og stormen vil føre os til sejr.
Vi er glade for at gå rundt i skoven for at se hvad der rører sig rundt omkring og prikke til de forskellige andre kulturer.
Off-game beskrivelse:
Blodvædderens Skjolde er et hold, der går en del op i vikinge-temaet. Vi er inspireret af diverse historiske tekster, bøger, film, serier, videospil etc. og vores egne idéer. Vi synes bare at det at lege vikinger er mega sjovt og interessant. Så Norrlandet og det at være Norrlændinge, passer bare super godt til vores vision.
Vi er ofte fysisk aktive personer og tager dette med i vores spil, med masser af kamp og vandring, men vi er også glade for det sociale og at rollespille indbyrdes og med de andre grupper.
Vi er imødekommende og åbne, og vil bare super gerne hygge og have noget fedt rollespil og have nogle sjove at kæmpe mod og med.
Holdnavn: Kroen - Den Hellige Gris
Holdleder:
Daniel Krogh Mortensen Kontaktinfo: danielkrogh@gmail.com - tlf +4522271911
Suppleant:
Monica Camilla Beck Roslund
Kontaktinfo:
mcbroslund90@gmail.com - tlf +4520746021
Race:
De fleste er velkomne i kroen, hvis blot de kan opføre sig ordentligt, men
sortblodsvæsener (orker og gobliner) er ikke velkomne og sortelvere skal nok regne med
at en del stamgæster ser på dem med en vis portion mistro.
Spiltype:
Primært personligt spil, spillere i mellem og plot spil.
Placering:
Centralt i byen - Hytten.
Status:
Holdet er åbent for nye spillere. Der tilbydes 3 prøve-måneder, hvor holdet ser
det nye medlem an og vurderer om vedkommende passer ind med kemi, spilstil osv. Vi
betaler fast til en holdkasse, så bl.a. solsejl, telte og andet grej kan sikre at kampagnens
bedste lejr fortsat vil være kampagnens bedste lejr.
In Game beskrivelse:
Den Hellige Gris ligger centralt i byen, en by af handlende, baroner, krigere, præster,
druiderne, tyve og magikere. Kroen har været central for hundredvis af forhandlinger og
samtaler gennem dens historie, det er her at krigsherre og høvding kan mødes
diplomatisk, velvidende at kromutter og brygmesteren nok skal holde freden. Dette
omdømme, at alle kan hvile og få mad og drikke i fred, har tiltrukket kroen sine mange
gæster.
Om aftenen mødes utallige folk på kroen for at drikke dagens stridigheder og skrammer
væk, og for at lave handler i fortrolige omgivelser. Alle slags folk drikker og gambler her
side om side. Debat og skænderier har aldrig lov til at blive voldelige under kromutterens
årvågne øjne (og hårde ske).
Kroens faste logerende er en broget skare, der tæller alt fra lejesoldater til munke,
præster, og troldmænd. Har man oplysninger der skal deles eller er der noget man
gerne vil vide, så spilder man aldrig tiden ved at starte med at slå et smut forbi Den
Hellige Gris.
Krav:
Vi holder holdmøde en gang om måneden og debrief onsdag efter hver spilgang.
Offgame beskrivelse:
Holdet består af meget forskellige spillere, fra erfarne veteraner til helt nye, der ønsker at
prøve kræfter med livet som rollespiller i skoven. I spil fungerer kroen ofte som et
centralt samlings- og mødested for spillere fra mange forskellige hold. Derfor er der
masser af kro-, stemnings- og lejrspil med et bredt udvalg af folk fra alle hold.
Hvis du er ny i skoven og endnu ikke er sikker på hvilket hold du er mest til, så er Kroen
et godt sted at bruge som base mens du udforsker spillet.
Nogle spillere vælger at sidde i kroen hele spilgangen, andre opsøger historier udenfor.
Der er masser af jobs til de som ellers ikke har noget at lave, breve at aflevere, urter at
samle osv.
Også mere permanente jobs kan findes i Den Hellige Gris, spørg bare personalet.
Kommer Snart
Holdnavn: Grishum´Ran
Kontakt: grishumran@gmail.com
Holdledere: Kræn Berg Ridder og Benjamin Spenner
Racer: Orker, trolde og goblins.
Spiltyper: Kamp, Intriger, hierarki, ritualer og kulturspil
Placering: Lejrplads nummer 3, ved søen
Status: Åbent for nye medlemmer. Se under krav.
In-game beskrivelse: I de skyggefulde sumpe, under sløret af tåge og mellem træernes
skyggende stammer, venter et søster-/broderskab på, at natten falder på. Bundet af
ældgamle ritualer henter de styrke fra landet.
Under den blodrøde Måne svulmer deres kraft
mens deres raseri udløses i kamp. Deres våben - smedet af knogler, sten og hemmeligheder
hvisket gennem træerne. De er vildmarkens usete rovdyr, frygtede ikke for deres antal, men
for deres brutale præcision og det mørke, der følger i deres kølvand.
Krav: Maske og høj kostume standard.
Nye medlemmer: For at komme i betragtning som medlem i Grishum'Ran, skal du først
igennem din prøveperiode, på 1-3 spilgange, hvor du vil være lavest i hierarkiet og navnløs.
Som ny på holdet vil du opleve det skarpe hierarki på tæt hold, men altid med øje på at det
også skal være sjovt.
Dette skal gerne give blod på tanden og motivation til at vokse som ork og stige i rang. Hvad enten du har en færdig udviklet karakter med navn og det hele, eller kommer med et rent karakterark, vil du blive frataget dit navn i din prøveperiode. Dit navn skal du herefter gøre dig fortjent til gennem handlinger, der beviser din loyalitet til klanen.
Ønsker du efterfølgende at blive en fast del af klanen, vil du gennemgå et ritual, hvor du
sværger troskab til klanen og dens medlemmer. Du vil herefter kunne bære det navn du er
kommet med eller blive tildelt et nyt navn på den sorte tunge, der symboliserer din status og
nytte i klanen. Du er nu et respekteret medlem af klanen og bliver en søster eller bror til de
andre. Nu kan du begynde at stile efter specifikke roller/rang i klanen. Du vil nu også kunne
begynde at “sparke” lidt nedad, da der nu er orker eller lignende med lavere rang end dig.
Minimumskravene for at opnå et klannavn er at leve op til klanens kostume krav, herunder at
have anskaffet sig en maske. Hvor hurtigt du opnår dit klannavn afhænger således meget af
dit engagement både i og uden for spil. Navnet skal gerne afspejle din karakter og dine
handlinger i spil. Dette kan vi af gode grunde ikke afgøre, hvis vi kun ser dig meget sjældent
og kostumekravet betyder, at der skal arbejdes løbende på kostumet uden for spil.
Når det er sagt så glæder vi os til at byde dig og dine venner velkommen i klanen. Vi er mange der
bare gerne vil ud og lege orker så tit som muligt og i den forbindelse have nogle
legekammerater at spille med. Så kom og prøv, vi bider ikke - ret meget ;)
Off-game beskrivelse: Grishum'Ran er et ork-hold som er inspireret af andre ork klaner, Tolkiens univers og orkerne heri, samt kulturen og sproget. Vi har omskrevet/fortolket dele af Tolkiens univers og lore, så vi har fællesnævner i Niraham universet.
Grishum’Ran er opstået af asken fra Môr'Ashtu og flere af de navngivne orker i klanen har været en del af den gamle klan. Vi går meget op i høj kostume standard, kulturspil og intriger. Vi spiller meget lejrspil med intern kultur og ritualer. Vi har et skarpt hierarki og masser af skummelt ork-spil. Vores orker er frie orker og de fleste er flygtet fra slaveri i minerne eller fra deres militære tjeneste. Vi er ikke krigs-orker, men Klan orker, der bevæger sig i skyggerne, i stedet for at marchere på vejen.
Orkerne i Grishum'Ran er derfor hovedsageligt en samling udskud, rakkerpak og typisk desertører, der er flygtet fra de meget militante grupperinger i Rustbjergne eller ved Kuldens Mur. Nogle få er vokset op i skoven eller sumpene. Klanen har fundet sammen, måske mere af nød end af noget andet.
Vi glæder os til at høre hvad din orks historie er, hvad enten du er undsluppet minerne, er flygtet fra din militære pligt, eller måske har stjålet fra, eller dræbt, den forkerte ork. Det kan også være at du er en af de få heldige, der er født og opvokset i sumpen eller skovene som en fri ork eller goblin. Dette er dog sjældent.
Kommer Snart
Kommer Snart
Holdnavn: Lacus Noctis
Kontakt: E-mail: Mads.hanberg@gmail.com - Telefon nr: 31947711.
Holdleder: Mads Hanberg
Racer: Mennesker og sortelver.
Spiltyper: kultur, intern spil, extern spil, handels spil og magi spil.
Placering: Fristed i Skovly.
Status: Vi er et åbent hold, bare kontakt holdlederen.
In-game beskrivelse: Lacus Noctis er et kollektiv af kultur og håndværkere fra samtlige lande da folk der bor i byen (Fristed) kommer fra nær og fjern for at udvikle sit håndværk. Vi er først og fremmest handelsfolk og vi vil handle med alt og alle. Vi i byen Fristed har alle et erhverv som de dyrker i spil fx. Smed, snedker, bygger og læge. Alle bidrager til samfundet og stikker ikke hinanden på nogle grund/måde.
Og som vi alle siger "Mønt er mønt".
Krav: Overhold holdets regler.
Holdnavn:
Luminos
Kontakt:
Nikolaj Nyaa Mørk Stille via facebook
Holdleder:
Nikolaj Nyaa Mørk Stille
Racer:
Primært Buranske Højelevere
Spiltyper:
Primært militært kampspil, der er to huse med begrænset pladser, en kirke med teologisk og diplomatisk spil samt et hus for magi og videnskab.
Placering: Bålplads tæt på savværket.
Status:
Åbent hold med prøve periode 10 spilgange.
In-game beskrivelse:
Luminos er en militær enhed sendt til Santilia for at beskytte helligdommene elverne i området. Vi er primært et kamphold der tilbeder guden Jorin. Vi stammer fra Buranus som er et elvisk folk der udvandrede fra Eislonien grundet uenighed om brugen af magi til at forsvarer sig mod sortelverne.
Krav:
Hvis du vil spille med og, så vær klar til at spille en hardcore militaristisk enhed af Højelvere.
Høje kostumestandarter, fællesskab og kamp er centrale værdier hos Luminos. Vi sætter Harreskovens største fæstning Stella Luminos op før hver spilgang og tager den ned efter hver
spilgang, vi holder workshops, hvor vi bygger vores egne unikke læderrustninger, skjolde og spyd
til gruppen og vi holder sammen både indenfor og udenfor spillet.
Off-game beskrivelse:
Holdet har en styre gruppe som kører tager de daglige beslutninger.
Ellers holdes der klan møder hvor vi snakker om tingene i fællesskab.
Kommer Snart
Holdnavn: Mith Dragazhar. Kontakt: Man kan kontakte os direkte i skoven. Derudover kan Jimmy Brynjolf Trol Søndergaard og Maja Lærke Klauber træffes via Facebooks messenger. Her er man naturligvis også mere end velkommen til at stille alle de spørgsmål, man som potentiel spiller måtte have. Holdleder: Maja Lærke Klauber. Racer: Vi spiller primært den sortelviske race. Mennesker kan accepteres. Spiltyper: Vores primære fokusområder er den sortelviske kultur, religion, magi, politik, intriger og handel. Man kan derfor forvente alsidigt spil med en dyb forankring i den matriarkalske, sortelviske kultur. Placering: På nuværende tidspunkt er vores lejr beliggende i granskoven ved Sortesøerne. Vi har dog et stort ønske om at overtage Hammerly som en del af en større rokade. Status: Holdet er som udgangspunkt åbent. Ved interesse for deltagelse på holdet afholdes en indledende afstemning blandt holdets medlemmer om interessanten. Giver medlemmerne deres samtykke, kan vedkommende herefter opnå 3 prøvespilgange, hvorefter et endeligt medlemskab kan komme på tale.
Som mulig ny spiller på holdet er der en obligatorisk prøveperiode på 3 spilgange. Prøveperiodens formål er at sikre, at det mulige medlem er et godt match med holdet, holdværdier samt øvrige medlemmer.
In-game beskrivelse: Mith Dragazhar er en sortelvisk gruppering, hvis medlemmer er sendt til Overfladen med forskellige opgaver fra deres respektive bagland i Tzest-Starnia, også kendt som Underverdenen. Den primære opgave som udpost i Vinterskoven er at sikre den sortelviske races indflydelse.
Krav: Hvert medlem er som hovedregel ansvarlig for eget spil. Man kan ikke forvente, at spil og plot dumper ned i skødet på én. Til gengæld kan man forvente et hold med erfarne spillere, der naturligvis gerne giver råd og vejledning. Dertil kommer, at medlemmer med såkaldt “store roller” aktivt sørger for at inddrage øvrige holdmedlemmer, hvor dette giver mening. Man bliver dermed aldrig overladt til sig selv, for der vil altid være mulighed for at få hjælp og sparring. Off-game beskrivelse: Mith Dragazhar har til formål at agere udpost, hvilket betyder, at der hverken er tale om et såkaldt hus eller en kirke. Denne beslutning er truffet, idet vi ønsker at skabe så brede rammer med så mange muligheder som overhovedet muligt for vores holdmedlemmer. Vi er et sortelverhold med fokus på de fem “mørke guder”: Fanabina, Dilarna, Flarn, Girak & Tara. Vi spiller primært den sortelviske race, om end eksempelvis mennesker kan accepteres. I så tilfælde tages der forbehold for begrundelsen bag samt antallet af sortelvere på holdet.
Vores holdledelse består af en styregruppe, som sidder med ansvaret for holdstyring, kulturmateriale, diverse møder og andre administrative opgaver.
Generelt arbejder vi med flad struktur på holdet, hvilket betyder, at medlemmer selv kan byde ind med forslag, gode idéer mv. Disse skal ikke partout først vendes med styregruppen.
Vi har et stærkt fællesskab på holdet og sætter en ære i at have en åben og ærlig kommunikation med hinanden. Derudover laver vi forskellige hyggearrangementer i løbet af året.
Kommer Snart
Holdnavn:
Oldulvs Handelshus
Kontakt:
Cbruhn@hotmail.com / Nilas.Holst@gmail.com
Holdleder:
Christina Lis von Borsum Bruhn / Nilas Holst
Race:
Mennesker og halvelvere
Spiltype:
Vi har en god blanding af alle spiltyper men især omverdens plot, mysterium, videns spil, konflikt og handelsspil.
Status:
Lukket, og derefter en 3 mdr. prøveperiode for begge at parter kan se hinanden an. Man kan blive medlem ved, at tage kontakt til holdets holdleder.
Krav:
Senest 3 måneder efter din start på holdet, forventer vi at du har et kostume der lever op til vores standard. Samtidigt forventer vi at du har en færdig baggrundshistorie som er godkendt af holdlederne. Du vil naturligvis få alt den hjælp og vejledning du kan ønske dig til at lave begge dele.
Oldulvs Handelshus er et af de udstyrstunge hold, og vi bruger gerne 3-4 timer på opsætning, og 1 til 2 timer på at pakke den ned igen. Men da alt er pakket i pallekasser er det nemt og hyggeligt. Vi forventer at du viser engagement på holdet med opsætning og nedpakning. Med engagement mener vi at du er deltagende og tilstede før og efter en spilgang.
Oldulvs Handelshus er er en del af holdene på ”toppen af bakken” som har en fælles holdkasse, som alle spillere betaler til hver spilgang. Holdkassen dækker bl.a. transportudgifter og indkøb af hold udstyr, ad hoc udgifter til kaffe, the og frugt osv.
Det koster 30 kr. til holdkassen pr. spildag. Første spilgang er dog gratis.
Placering:
Donum Ragnar, Rouler bakken, i den nordlige ende af spilområdet
Ingame beskrivelse:
Oldulvs Handelshus blev startet i 26 eh, af de 2 roulere Ulf Ravnesøn og Tristan Slaggesøn. Senere hen kom den tidligere højpræst Ulfgar Morgenblight ind som partner, ved at kaste et handelshus ekstra i puljen sammen med 3 skonnerter.
Siden da er tingene gået hurtigt, men ikke altid nemt. Med alt fra opkøb af handelshuse over det meste af Pladen, til bekæmpelse af hekse, skygger, dæmoner er
der sjældent mange minutters fred og ro i handelshuset på toppen af bakken.
Alliancer, handelsaftaler og samarbejdspartnere i hele Vinterskoven, gør at der tit bliver hevet i os fra alle sider, lige som vi kan lide det.
Ejere og ansatte i huset kommer primært fra menneske og halvelver racerne, men ingen bliver udstødt på deres race, religion eller nationalitet. Derfor er der også både Roulere, Narabondere, Tharkinere samt andre spændende nationaliteter at finde i huset.
Religion er et privat holdningsspørgsmål, så her er der næsten lige så mange forskellige repræsenteret som der er folk i handelshuset.
Professions mæssigt tæller vi alt fra handelsfolk, over smed, teoretisk troldmand, lektor fra akademierne i Kungstadt til logistik medarbejdere der stabler kasser på lageret. Alkymi og urter fylder til tider en del, lige som handel med magiske artefakter ikke er en sjældenhed. Dog er den største handelsvarer nok information på kryds og tværs af alle fraktioner i området.
Offgame beskrivelse:
Hos Oldulvs Handelshus kan du spille næsten alt, så længe du selv har en ide til hvordan din rolle kan passe ind i et handelshus. Enhver spiller på holdet er selv ansvarlig for at opsøge og bygge sit eget rollespil. Der er ingen begrænsninger for rollespillet, der er til gengæld store ingame konsekvenser.
Kommer Snart
Kommer Snart
Holdnavn: Provinsdomhus
Kontakt: Email; jannick.barrett@gmail.com
Holdledere: Astrid & Jannick Regnarsen
Racer: Primært mennesker, alle ”racer” kan indgå.
Spiltyper: Intrige, kultur, teologisk og social hygge (skovtur)
Placering: Byen - Skovly (Narabond)
Status: Lukket hold, med mulighed for dispentation - Kontakt Holdledere.
In-game beskrivelse: Driver det lokale provis dommerkontor for Barazel provins. Dommerkontoret
ledes i det daglige af Grev Barazel, leder af den lokale Arl-kirke. Dommerkontoret blev i sin tid
oprettet af Martizzard Capri, Profet af Arl.
Dommerkontoret daglige funktion er at håndtere uoverensstemmelser mellem borgere i Narabond.
Holdnavn:
Roulerholdet
Kontakt:
Vores mailadresse er donumragnar@gmail.com
Holdleder:
Diana Loft, Thomas Roslund og Nanna Corlin
Racer:
Mennesker
Spiltyper:
Vi har en god blanding af alle spiltyper, men fokuserer på kulturspil.
Placering:
Donum Ragnar, ligger i den nordlige ende af spilområdet, på toppen af bakken.
Status: Åbent, dog skal nye spillere altid igennem en optagelsessamtale inden man kan starte på holdet, og derefter en 3 mdr. prøveperiode.
In-game beskrivelse:
Donum Ragnar er det sydligste forsvarsværk i Roul-Assin og er derfor hjemsted for de Roulere der har valgt at være landets spydspids, og de Roulere der er sendt dertil af forskellige årsager.
Donumen danner også hjem for en gruppe Norrlændinge, der førhen var sårbare alene, men har bosat sig sammen med Roulerne for at kunne stå stærkere mod syden.
Siden år 28 E.H. har også Oldulfs handelshus gjort donumen til sit hjem. Handelshuset har rouliskerødder, men modsat resten af donumen åbnet sine døre for andre nationaliteter og alliancer der ikke er almene i resten af Roul-Assin.
Roul-Assin:
Roulernes hjemland er Roul-Assin, som grænser op til Narabond i den nordlige ende af Vinterskoven.
Livet som Rouler er ikke altid nemt, og man skal holde fast i sine rouliske traditioner og opdragelse for ikke at glemme hvem man er. Om man er Borgherre eller kriger, Druide eller Ragil Præst, bliver man konstant stillet over for den barske virkelighed Vinterskoven byder på.
De fleste Roulere er fra barnsben blevet lært at nære en indgroet mistro til alle der ikke er af menneskelige race. Man er som Rouler meget konservativ og værdsætter sin slægt, ære og traditioner over alt andet.
Skriftsprog er forholdsvis nyt i Roul-Assin, og derfor indgås aftaler og handler traditionelt på håndslag og ved at give sit ord. Derfor er det meget vigtigt for en Rouler at vide at folk stoler på hans ord.
Størstedelen af den Rouliske befolkning er Åndetro, men der findes også en god portion der følger den Rouliske Ragiltro. Lige så findes der en håndfuld, der tror på og følger guden Djorkas ord.
Krav:
Roulerne har meget lejrudstyr og vi bruger hver spilgang 1 til 2 timer på at sætte vores lejr op, og 1 til 2 timer på at pakke den ned igen. Vi forventer at du viser engagement på holdet med opsætning og nedpakning. Med engagement mener vi at du er deltagende og tilstede før og efter en spilgang.
Holdet har en holdkasse, som alle spillere betaler til hver spilgang. Holdkassen dækker bl.a. transportudgifter og indkøb af holdudstyr, adhoc udgifter til kaffe, the og frugt osv. Det koster 30 kr til holdkassen pr. spildag. Første spilgang er dog gratis.
Holdet er et stort hold som vi gerne vil beholde i lang tid fremover. Derfor gør vi meget ud af at holde en god og ærlig tone overfor hinanden. Dette betyder at vi konsekvent bringer rygter, drama og uoverensstemmelser frem i lyset, så de hurtigst muligt kan blive løst. Det er et ansvar vi forventer alle tager del i.
Off-game beskrivelse:
Kulturen Roul-Assin tager primært inspiration fra kelterne, vikingerne og fra den tidligere middelalder i Danmark. De der ønsker at spiller rouler bør bruge noget tid på at sætte sig ind i kulturen, og på sigt at have så stor forståelse for den. Det er muligt at få tilsendt en basis tekst der dækker alt det man bør vide noget om når man starter på holdet.
Det ønskes at man har et kostume, der lever op til vores standard og kultur. Et typisk Rouler kostume er primært inspireret af vikingetiden, og består af en kofte, et par posebukser og en strudhætte. Samtidigt ser vi helst at man efter 3 måneder på holdet i samarbejde med holdets ledelse påbegynder en baggrundshistorie til at etablere ens karakter og underbygge rollespillet. Du vil naturligvis få alt den hjælp og vejledning du kan ønske dig til at lave begge dele.
Kommer Snart
Nordlenets Saga
Nordlenets Saga er en levende kampagne i Hareskovens Rollespilsforening, hvor helte skabes, intriger spindes, og skæbner forsegles i blod og ære. Blandt skovens skygger og åbne vidder formes fortællingerne af spillerne selv, og hver begivenhed efterlader sit præg på sagaen.
Historien udspiller sig i Vinterskoven, et mystisk og magisk område i Niraham-universet, hvor tre mægtige riger grænser op mod hinanden: Narabond, Roul-Assin og Santillia.
Vinterskoven er fyldt med legender og hemmeligheder, hvor ruiner og gamle fæstninger vidner om tidligere tiders storhed. Dybt i skoven lurer ældgamle kræfter, og kun de dristigste eventyrere tør begive sig ind for at opdage, hvad mørket skjuler.
I Nordlenets Saga er du ikke bare en spiller – du er en del af en episk fortælling. Hver beslutning, hver kamp og hver alliance vil forme skæbnen for Vinterskoven og Niraham. Når mørket falder over Vinterskoven, og bålene tændes, fortsætter sagaen.
Hvem vil rejse sig som legende – og hvem vil gå tabt i skovens dyb?
.jpg)
Regler i Nordlenet
Her kan du finde alle de regler der gøres gældende i Nordlenets saga. Du kan bådefinde regelsættet for spillet, hvor du kan læse om alt fra kamp og magi til alkymi og , men også alle de yderligere regelsæt.
Du kan blandt andet læse om Nordlenets Sagas regler for alkohol, containerne og lejre.

Spiller i Nordlenet
Her kan du læse om de praktiske ting ved at spille i Nordlenets Saga. Afsnittet dækker alt det, du har brug for at vide, før du deltager, så du kan få den bedst mulige oplevelse.
Det omhandler blandt andet billetkøb og medlemskab samt en udførlig manual, der guider dig gennem de vigtigste ting at vide. Her finder du information om, hvordan du forbereder dig, hvad du skal medbringe, og hvordan du bedst navigerer i spilområdet.
Du vil også kunne finde detaljer om check-in-processen, parkeringsmuligheder og placeringen af førstehjælpstasker, så du altid ved, hvor du kan få hjælp, hvis det bliver nødvendigt. Derudover får du praktiske råd om overnatning, forplejning og generelle regler, så du kan føle dig tryg og godt klædt på til at deltage i Nordlenets Saga.



