Eksempler for Kontakt til Bestyrelsen
Når man kontakter bestyrelsen, findes der forskellige emner man kan kontakte bestyrelsen omkring.
Klage
En klage sendes til bestyrelsen, med det formål at bestyrelsen skal åbne en sag og træffe en beslutning. Man kan kun klage, hvis man har en direkte interesse i sagen (man er part).
Bestyrelsen kan dog godt beslutte at sagen ikke er relevant, forældet eller lignende, men du vil i så fald få besked om det. Se eventuelt foreningens samværspolitik for yderligere uddybning.
Tippe
Man kan tippe bestyrelsen hvis man har set en begivenhed eller hvis man har hørt om at nogen i foreningen gør noget, som de ikke skal. Bestyrelsen vil herefter undersøge sagen og vende tilbage, hvis der er yderligere information bestyrelsen ønsker fra dig.
Med et tip, vil der ikke nødvendigvis blive åbnet en sag, men bestyrelsen vil undersøge om der er potentiale for at åbne en sag.
Feedback
Man kan altid give bestyrelsen feedback på enten noget bestyrelsen gør, som man er uenig med eller hvis der er noget man syntes der skal gøres anderledes af den ene eller anden art.
I modsætning til klage, har man ikke krav på at bestyrelsen gør noget ved det og man vil ikke nødvendigvis få yderligere besked om hvorvidt der bliver gjort noget ved det.
Spørgsmål
Ønsker man indsigt i dokumenter eller noget viden bestyrelsen sidder inde med, kan man altid stille spørgsmål til det man vil vide.
Bestyrelsen kan vælge ikke at svare, hvis det drejer sig om sager du ikke har nogen interesse i eller hvis det er til fare for foreningens sikkerhed. Bestyrelsen vil dog i det tilfælde, sende en besked om at bestyrelsen ikke vil svare og hvorfor.
Bemærk at der ikke er noget som hedder aktindsigt, da vi er en forening og ikke en offentlig myndighed. Bestyrelsen svarer dog meget gerne på spørgsmål og vil gerne være så gennemsigtig som muligt.
​
Andre henvendelser
Bestyrelsen tager imod alle slags henvendelser, som involverer praktiske, økonomiske og administrative behov til eksempelvis lån af udstyr, medlemskort, pengestøtte til projekter, tilladelser og lignende.
Bestyrelsen vil behandle og løse de problematikker man måtte have, som de kommer. Sender man en besked, som skulle havde været til nogen andre, så videresender vi dem bare.
Vi glæder os til at høre fra dig.


